המועצה > חינוך והסברה > פרויקט צרכנות נבונה בגליל > טיפים

טיפים בנושא רהיטים


• בדקו שעל המוצר סומן שם הפריט, כינויו המסחרי, ארץ הייצור, שם היצרן או שם היבואן, מספר היבואן, זהותו וכתובתו והחומרים שממנו עשוי הפריט. על פי החוק, חובה לציין על כל רהיט את סוג החומר שממנו הוא עשוי, למשל סוג העץ וסוג הציפוי.


• לצורך תיעוד ומעקב, הקפידו לבדוק כי בהזמנה צוינו כל הפרטים הרלוונטיים: סוג הבד וצבעו (דרשו לצרף דוגמית להזמנה), סוג העץ, מידות מדויקות וכו'.


• אם ההזמנה מכילה כמה פריטים/מוצרים, דרשו לרשום את מחירו של כל פריט/ מוצר בנפרד. זה יקל עליכם לבטל תשלומים במקרה של אי אספקת חלק מהמוצרים/הפריטים.


• דרשו מהעוסק לציין על ההזמנה מועד אספקה מדויק ולא משוער.


• דרשו תנאי תשלום שיאפשרו תשלום קטן בלבד מהסכום (למשל, 10%-5%), ותשלום היתרה רק עם קבלת המוצר, לאחר שווידאתם שהמוצר תקין.


• בחרתם לשלם בהמחאה? דאגו לרשום על ההמחאה "לא סחיר", למחוק את המילה "לפקודת" ולבחור מועד פירעון שיחול לאחר מועד האספקה.


• בחרתם לשלם בתשלומים בכרטיס אשראי? דעו כי על פי חוק כרטיסי חיוב, חייבות חברות האשראי להפסיק תשלומים שטרם שולמו במקרה של כישלון תמורה (אי אספקת המוצר).

ביטול עסקת רהיטים:


• סיפקו לכם מוצר פגום או שאינו מתאים להזמנה? דאגו ליידע את המוכר מיידית בכתב. מחובתו של המוכר לתקן את המוצר או להחליפו במוצר זהה תקין. אם אי אפשר לתקן, עליו לבטל את העסקה ולהשיב את כספכם.


• תקנות ביטול עסקה מאפשרות לבטל עסקת ריהוט תוך 14 יום ממועד קבלת המוצר, למעט ריהוט שהורכב בבית הצרכן, או ריהוט שיוצר במיוחד עבורו על פי דרישות או מידות מיוחדות ("הזמנה מיוחדת").


• אם הזמנתם רהיט מקטלוג או מתצוגה, ודאו שהוא לא נרשם כ"הזמנה מיוחדת", כדי להימנע מויכוחים במידה ותרצו לבטל את העסקה.